همیار مجازی

چگونه چاق شویم | معرفی توصیه ها و راه کارهایی برای چاق شدن

چگونه چاق شویم

 

چگونه چاق شویم

“چگونه چاق شویم” دغدغه بسیاری از افراد است.همانطور که برخی دنبال لاغر شدن هستند،عده ای نیز حتی درپی آن هستند که بدانند،چگونه صورتی چاق داشته باشند ، چگونه اشتها را زیاد کنند و اینکه چگونه در یک هفته چاق شوند.برای این کار باید برنامه غذایی برای چاق شدن داشته باشید.

فراموش نکنید که اضافه شدن وزن با چاقی (انباشته شدن چربی) متفاوت است پس داشتن یک برنامه ورزشی مناسب، به قوی شدن و شکل گیری ماهیچه ها کمک میکند و برای شما اندامی متناسب به ارمغان می آورد میزان کالری یا انرژی ای را که در یک روز معمولی دریافت می کنید، محاسبه کنید.چیزی را تغییر ندهید و همانطور که هر روز می خورید یادداشت کرده و انرژی آن را محاسبه کنید. این کار را می توانید با استفاده از هرم غذایی انجام دهید.

 

چگونه چاق شویم

 

چگونه چاق شویم : توصیه هایی برای چاق شدن

اولین توصیه برای افزایش وزن این است که به پزشک مراجعه کنید.راهها و رژیم های افزایش وزن بر اساس شرایط فیزیکی هر فرد و قد و وزن متفاوت است

 

بهترین برنامه غذایی برای چاق شدن

رمز افزایش وزن مصرف مواد با کالری بالا و کم چرب است و باید این مواد را در برنامه غذایی خود بگنجانید. برخی از این مواد عبارتند از دانه های روغنی ، آجیل و انواع مغزها ، لبنیات کم چرب ، تخم مرغ و ذرت .همچنین با مصرف سبزیجات نشاسته‌ای مانند سیب‌زمینی ،بلغور جو دوسر به همراه شیر نیز می توانید کالری مناسبی به بدن خود برسانید.مصرف شیرینی جات و تنقلات مجاز را هم از یاد نبرید.

 

چگونه چاق شویم

 

بدن سازی و ورزش

یکی از جواب های چگونه چاق شویم بدنسازی و ورزش است که مرحله مهم دیگری برای افزایش وزن و چاق شدن است.ورزشهای وزنه برداری (از دمبلهای کوچک گرفته تا کار با دستگاههای وزنه برداری) انجام دهید. این هم یکی از مهمترین مراحل افزودن صحیح وزن است و باید به طور صحیح انجام شود. اگر فرصت ندارید که هر روز به باشگاه بروید، چند جلسه حرکات ساده و قابل انجام دادن در خانه را با مربی تمرین کنید و سپس در خانه به ورزش ادامه دهید.

 

چگونه چاق شویم

 

 

در روز سه وعده غذا بخورید، همراه با دو میان وعده.

خوردن طبق یک برنامه منظم می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید روزانه کالری کافی را دریافت می کنید. صبحانه، ناهار و شام مقوی و کامل را مدنظر داشته باشید، همراه با دو میان وعده بین وعده های اصلی.

 

چگونه چاق شویم

 

 

از چربی های ترانس پرهیز کنید.

چربی های ترانس می توانند چربی شکم را افزایش دهند، و درضمن موجب تولید انسولین ناسالم شوند. از مارگارین، روغن شیرینی، غذاهای بسته بندی شده و گوشت های فرآوری شده دوری کنید.

 

چگونه چاق شویم

 

روغن خوراکی

از روغن های سالم مانند روغن زیتون، کل زیتون، آوکادو، آجیل و دانه آفتابگردان به سالاد بعنوان چاشنی استماده کنید.

 

چگونه چاق شویم

 

 

بیشتر پروتئین بخورید.

کمبود پروتئین در رژیم غذایی تان می تواند موجب کاهش توده بدن شود، حتی اگر کالری زیاد دریافت کنید. غذاهایی که باید درنظر داشته باشید:

. دانه های سویای آب پزشده

. پودر پروتئین آب پنیر یا سویا

. بادام زمینی یا کره بادام زمینی

 

چگونه چاق شویم

 

نوشیدن آب

یکی دیگر از روشهای افزایش وزن و چاق شدن نوشیدن آب است! حداقل روزانه ۲ لیتر ( معادل ۸ لیوان ) یا بیشتر آب بنوشید. البته این مقدار آب زیاد است ولی این مقدار آب برای افزایش وزن لازم است.

 

 

چگونه چاق شویم

 

 

بخوابید!

بله بخوابید! راحت ترین کاری که باید انجام بدهید و فراموش شده است. شما باید حداقل ۸ ساعت در شب بخوابید و واقعاً به آن برای چاق شدن نیاز دارید.

 

چگونه چاق شویم

 

محیط اطراف !

محیطی که لاغر‌ها در آن غذا می‌ خورند باید دلچسب و مطلوب باشد. فرد لاغری که می ‌خواهد با غذا‌خوردن چاق شود، باید غذایش را در محیطی به دور از استرس بخورد. اگر لاغر هستید سفره ‌تان را رنگین کنید حتی اگر شده با شاخه گلی. غذای تان باید خوش طعم و خوشبو باشد و به هیچ وجه با اصرار دیگران، زیادتر از حد توان‌ تان غذا نخورید چون در این صورت از غذا دلزده می ‌شوید و در دفعات بعدی حوصله خوردن نخواهید داشت.

 

چگونه چاق شویم

 

 

وزنه برداری کنید

وزن گرفتن به وسیله وزنه برداری نه تنها وزن اضافی تان را به توده بدنی کم چرب تبدیل می کند بلکه اشتهای تان را هم تحریک خواهد کرد. قبل از شروع، به این نکات توجه کنید:

عضله افزوده، سرعت سوخت وساز را بیشتر می کند، بنابراین نیاز دارید کالری بیشتری مصرف کنید تا وزن تان را حفظ کرده یا بیشتر کنید.

 

چگونه چاق شویم

 

 

درمان و دکتر

زمانی که فرد شدیداً کمبود وزن دارد، برای درمان آن، گاهی دارو درمانی نیز لازم است. پزشک باید عدم تعادل هورمونی بدن، افسردگی و دیگر بیماری های غیر ملموس مثل آنورکسیا ۱ و بولیمیا ۲ ( کم خوری و پرخوری عصبی ) را درمان کند. در مورد برخی بیماران، خطر لاغری مفرط زمانی پیش می آید که پس از جراحی، بهبود با کندی صورت گیرد.

 

چگونه چاق شویم

 

 

همچنین ببینید…

روش های ترمیم و پر کردن دندان | Teeth restoration methods

 

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

1 دیدگاه در “چگونه چاق شویم | معرفی توصیه ها و راه کارهایی برای چاق شدن

پاسخ دهید