همیار مجازی

آموزش شنا کردن | چگونه شنا کنیم؟ | How to Swim

چطور شنا کنیم؟

برای افرادی که مبتدی هستند، یادگیری نحوه شنا کردن می تواند ترسناک باشد. اگر نمی دانید در آب چه کاری را انجام دهید تا شنا کنید نگران نباشید. در این پست روش ها و قوانینی وجود دارد که با رعایت کردن آن ها میتوانید براحتی شنا کنید. یکی از اصلی ترین دلایلی که مانع شما است برای آموزش (شنا، رانندگی، دوچرخه سواری و …) ترس است.

اول از هرچیزی باید ترس خود را از بین ببرید چون این یک مانع بزرگ است. اگر بطور کامل شنا را یاد بگیرید اما فقط ترس داشته باشید درهنگامی که در حال غرق شدن هستید نمی توانید کاری انجام دهید و در نهایت غرق می شوید.

 

شنا کردن

 

راهکار هایی برای غلبه بر ترس و یادگرفتن بهتر:

 

بسیاری از مردم شنا کردن را یاد می گیرند اما همواره از غرق شدن ترس دارند. اگر هنگامی که غرق شدن رخ دهد، با اقدامات ساده ای می توان از آن جلوگیری کرد. در پایین چند راهکار وجود دارد که با رعایت کردن آن ها بطور چشمگیری احتمال غرق شدن کاهش می یابد.

 

  • اگر مبتدی هستید هرگز به تنهایی شنا نکنید بلکه همراه با یک نفر ماهر تمیرین کنید.
  • تا جای که امکان دارد در آب های جاری شنا نکنید، استخر ها بهترین مکان هستند.
  • اگر قصد دارید در یک رودخانه شروع به شنا کردن کنید همواره مواظب جهت حرکت آب باشید.
  • در آب های بسیار سرد شنا نکنید چون بطور ناگهانی بدلیل سردی بیش از حد شنا کردن سخت میشود و دست و پا زدن هم دشوار می شود.

 

آرامش گرفتن در آب:

سعی کنید به شکل (T) روی آب معلق شوید و آرامش بگیرید و بدن خود را به طور کامل در اختیار آب بگذارید. این کار به شما کمک می کند تا بر ترس خود غلبه کنید. تنها کافی است یک نفس عمیق بکشید و روی آب معلق شوید. ( حتما امتحان کنید)

 

 

ذخیره کردن تنفس:

سعی یک نفش عمیق بکشید و به زیر آب بروید. در زیر آب هر چند توانستید تحمل کنید و کم کم با بینی در زیر آب نفس خود را تخلیه کنید. اگر با وارد شدن آب به داخل بینی تان مشکل دارید میتوانید از بینی بند استفاده کنید کنید و با دهان نفس خود را خالی کنید. این کار باعث می شود تا یادبگیرید که بتوانید در زیر آب نفس خود را حفظ کنید.

شناور ماندن روی آب:

با این روش می توانید تمرین کنید، در حالی که نزدیک است غرق شوید بتوانید روی آب معلق بمانید. این روش ابتدای شروع کردن به یک شنا کردن اصولی است. در یک استخر که عمق آن حدقل ۲۰ سانت از قد خودتان بیشتر باشد این روش را تمرین کنید. ساعد های خود را بروی سطح آب بگذارید و بطور عمودی روی آب معلق شوید. در این هنگام باید برای حفظ تعادل مچ پاهای خود را بطور عکس یک دیگر به طرف جلو و عقب حرکت دهید.

 

مرور کلی:

سعی کنید در آب های کم عمق و استخر ها شروع به یادگیری کنید چون جریان آب در اینجا وجود ندارد. شنا کردن با یک نفر که از شما بیشتر تجربه دارد بهتر از تنهایی تمرین کردن است. غلبه کردن بر ترس از مهمترین ملاک های یادگیری شنا است.

 

 

بیشتر بخوانید:

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید